Zbawienny wpływ aktywności fizycznej

Zbawienny wpływ aktywności fizycznej

Rośnie nasza świadomość, a tym samym coraz częściej zamiast pigułki sięgamy po ruch. To bardzo pozytywny objaw. Jak wiadomo sport, jak również przeróżne formy aktywności fizycznej pomagają nam utrzymać nie tylko atrakcyjną figurę, ale przede wszystkim są jednym z najatrakcyjniejszych, a przy tym najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom, takim jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze czy choroba wieńcowa. Każda forma aktywności fizycznej, szczególnie w przypadku osób, które osiągnęły wiek średni, a także starszych jest zbawienna dla ich organizmu. Zapobiega nie tylko poważnym schorzeniom, ale także wydłuża życie. Zdrowy ruch bowiem poprawia samopoczucie, a także obniża ryzyko wystąpienia cukrzycy, redukuje zawartość cholesterolu, zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, ogranicza ryzyko wystąpienia chorób o podłożu sercowo – naczyniowym, a także chroni przed osteoporozą. Intensywność oraz częstotliwość ćwiczeń powinna być właściwie dobrana do naszych możliwości kondycyjnych i wieku, a także podczas ustalania treningu należy wziąć pod uwagę ewentualne schorzenia. Ustalając poziom intensywność ćwiczeń należy wziąć pod uwagę częstotliwość akcji serca. Naszym celem jest bowiem poprawa kondycji, a nie niepotrzebne forsowanie organizmu, które może odnieść skutek odwrotny do zamierzonego. Ćwiczmy więc z głową.