Aktywność fizyczna w ciąży

Aktywność fizyczna w ciąży

Zdaniem lekarzy bardzo duże znaczenie ma w okresie ciąży dla każdej kobiety aktywność fizyczna. Dzieje się tak głównie, dlatego, że prawidłowo prowadzona gimnastyka w dużym stopniu pomaga przetrwać okres dziewięciu miesięcy, a co za tym idzie pomaga także poradzić sobie z tymi bólami, które to na pewno przydarzą nam się podczas porodu. Dodatkowo wiele osób uważa, że jeśli w okresie ciąży regularnie ćwiczymy mamy także większą szansę na to, że szybciej wróci nasza kondycja fizyczna znacznie szybciej wróci do stanu przed ciążą. Każdy lekarz zaleca dla kobiet w ciąży, więc regularną formę uprawiania gimnastyki. Najlepiej jest wykonywać ćwiczenia gimnastyczne dwa razy dziennie, rano i wieczorem, dzięki temu nasza kondycja jest naprawdę w bardzo dobrej formie. Oczywiście warto także uprawiać ruch na świeżym powietrzu, zawsze wtedy, kiedy pozwoli na to pogoda. Warto wybrać także w okresie ciąży sport, jakim jest pływanie. Dzieje się tak, dlatego, że pływanie wzmacnia mięśnie, dotlenia mózg a także w dużym stopniu zwiększa wytrzymałość całego organizmu. Jeśli kobieta w okresie ciąży regularnie wykonuje sport wodny, wówczas to zwiększa się także aktywność dziecka, które to jest jeszcze w brzuszku mamy. Oczywiście zanim zaczniemy uprawiać gimnastykę w okresie ciąży, w pierwszej kolejności musimy zapytać o opinię i przeciwwskazania lekarza.