Aktywność fizyczna w ciąży

Aktywność fizyczna w ciąży

Jeszcze do niedawna kobiety w ciąży traktowane były jak osoby chore, które kategorycznie nie powinny wykonywać jakichkolwiek prac. Na szczęście takie podejście uległo zmianie. Obecnie kobiety w ciąży nie tylko mogą swobodnie wykonywać czynności domowe ale mogą także bez problemów pracować jak i uprawiać sporty. Jednak aktywność fizyczna kobiet w ciąży powinna mieć swe pozwolenie od lekarza prowadzącego ciąże. Gdy nie będzie widziała on ku temu zastrzeżeń każda przyszła mam wręcz musi uprawiać jakiś sport. Oczywiście nie mam mowy o wyczynowym bieganiu czy uprawianiu sportów kontaktowych. Jednak kobiety w ciąży maja wiele dyscyplin, które bez problemu mogą uprawiać nawet do momentu rozwiązania. Jak przekonuje wiele lekarzy ruch w czasie ciąży na pewno pomaga zlikwidować dolegliwości takie jak bóle stawów czy kręgosłupa. Również wpływa pozytywnie na samopoczucie matki co jest bardzo ważne zarówno dla niej jak i dla narodzonego dziecka. Jak wiadomo również ruch pomaga w uniknięciu zbytniego przyrostu wagi co niestety zdarza się dużej liczbie kobiet. Warto jednak wiedzieć jak taka aktywność fizyczna powinna wyglądać. Na pewno nie powinna ona trwać dużej niż pół godziny. W momencie gdy poczujemy się gorzej należy ją od razu przerwać. Ważne jest także to by pić dużo wody nawet gdy nie czujemy się aż tak bardzo zmęczone. Warto skonsultować się z lekarzem jakie ćwiczenia przyszła mama może uprawiać. Wiele z nich można uprawiać w własnym domu i na pewni nie trzeba przy tym zbyt wielu potrzebnych urządzeń. Ćwiczenia ta maja przynieść ulgę a nie kojarzyć się z wysiłkiem i przymusem.